Hei imbesilli, tule tänne!

Hartwallin suku kauppasi suomalaisille erilaisia virvoitusjuomia yli 150 vuotta ennen kuin myi yhtiön Scottish & Newcastlelle ja edelleen Heinekenille. Suvun Heineken-kaupasta saamat 900 miljoonaa euroa nostivat Hartwallit vuoden 2008 tulotilaston kärkeen.

Miten maan johtava talousmedia Kauppalehti houkuttelee päättäjäyleisönsä lukemaan tätä kiinnostavaa talousuutista? Tietysti otsikolla:

”Keltaisen Jaffan kehittäjän perillisille jättipotti”

Ziisus Kraist. Otsikko vaikuttaa siltä, ettei sitä ole suunnattu edes puberteettiselle Amppari-yleisölle, vaan vielä nuoremmalle, ala-asteikäiselle kohderyhmälle, jonka elämässä Keltainen Jaffa näyttelee keskeistä roolia.

Samaa ilmiötä edustaa myös Kauppalehden toinen uutinen

”Räikkösen potkujen takana maan suurin autorahoittaja”

ja miksei myös Tekniikka & Talouden viime viikon megahitti:

Tällainen on naisen vartalo vuonna 2049 – evoluutio yllättää

Ammattimedian menestys nojaa tätä nykyä nähtävästi siihen, että otsikolla saadaan houkuteltua sivuille se apukoulun viimeinenkin alaluokkalainen.

Alkaa tulla ikävä Matti Klingeä.

Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s


%d bloggers like this: