Näin toimii todellinen otsikkoasiantuntija

Otsikoiden toimivuuden testaus muuttuu yhä tieteellisemmäksi.

Yhdysvaltalainen uutissivusto The Huffington Post lienee ensimmäinen, joka on ryhtynyt julkaisemaan juttuja kahdella eri otsikolla.

Toinen puoli lukijoista näkee aluksi toisen otsikkoversion ja toinen toisen. Viiden minuutin kuluttua paremmin lukijoita houkutellut otsikkoversio voittaa ja kaikki alkavat nähdä jutun tällä otsikolla.

Tämä A/B-metodi on tuttu muun muassa markkinoinnin tehojen mittaamisesta, mutta The Huffington Post lienee ensimmäinen, joka on keksinyt käyttää konstia reaaliaikaisesti otsikointiin.

Zachary M. Seward siteeraa Nieman Journalism Labin sivuilla The Huffington Postin teknologiajohtajaa Paul Berrya, jonka mukaan järjestelmä on kehitetty lehden sisällä.

Suomessa tuplaotsikointia harrastetaan aivan arkisesti niin, että uutisfiidejä varten räätälöidään vetävämpi otsikko kuin mikä varsinaisessa jutussa on.

Ohessa Hesarin keväinen esimerkki aiheesta.

Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s


%d bloggers like this: